Felelős Gasztrohős - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://gasztrohos.blog.hu/2018/02/19/nose_to_tail_avagy_egyuk_meg_az_orratol_a_farkaig_1_resz/full_commentlist/1#c39089310
Válasz erre: Nose to tail - avagy együk meg az orrától a farkáig 1. rész
2020-10-16T21:48:54+02:00
2020-10-16T21:48:54+02:00
gooppan
http://blog.hu/user/1326883
Szeretem, amikor a korszerű összeér a hagyományossal, köszönöm az ötleteket! Engedtessék meg egy megjegyzés: nose to tale - magyarosan fülétől a farkáig. Így hirdetik a disznótoros hétvégét, van ilyen néven blog, szakácskönyv...ha ismert kifejezésre hivatkozunk, már az maga meggyőzően tud hatni. Együk meg a zöldségeket is a fülüktől a farkukig! :)
https://gasztrohos.blog.hu/2020/06/26/a_szakertok_szerint_biztonsagosak_a_tobbszor_hasznalatos_etel_es_ital_tarolok/full_commentlist/1#c38991150
Válasz erre: A szakértők szerint biztonságosak a többször használatos étel- és italtárolók
2020-09-25T13:41:40+02:00
2020-09-25T13:41:40+02:00
Sportman89
http://blog.hu/user/1554164
Ezzel a bejegyzéssel a <a rel="nofollow" href="https://gasztrohos.blog.hu-n">gasztrohos.blog.hu-n</a> egyet értek.
https://gasztrohos.blog.hu/2020/07/10/a_megbetegedo_elelmiszeripar/full_commentlist/1#c38694640
Válasz erre: A megbetegedő élelmiszeripar
2020-07-12T21:40:35+02:00
2020-07-12T21:40:35+02:00
fittyerfutty
http://blog.hu/user/162967
<a href="https://gasztrohos.blog.hu/2020/07/10/a_megbetegedo_elelmiszeripar?full_commentlist=1#c38692466" class="reply_nick_1484072" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38692466 );">@Milánói Makarenkó</a>: Te ilyen Kasza Tibi tipusu arc vagy mi?<br />
Tudod aki azt hiszi, hogy allandoan baromi vicces, kozben csak *urva faraszto, de ezt nem mondja meg neki senki.
https://gasztrohos.blog.hu/2020/07/10/a_megbetegedo_elelmiszeripar/full_commentlist/1#c38693370
Válasz erre: A megbetegedő élelmiszeripar
2020-07-12T14:55:24+02:00
2020-07-12T14:55:24+02:00
moonlight777
http://blog.hu/user/1249601
megbetegítő.... inkább így lenne a helyes cím...
https://gasztrohos.blog.hu/2020/07/10/a_megbetegedo_elelmiszeripar/full_commentlist/1#c38692454
Válasz erre: A megbetegedő élelmiszeripar
2020-07-12T09:47:50+02:00
2020-07-12T09:47:50+02:00
Medgar
http://blog.hu/user/132414
Nagy részt egyetértek a poszt mondanivalójával, kivéve a Trump kormányzat hibáztatását. Pont ugyanazok az érdekkörök írányítanak most is mint bármelyik elnök alatt. Persze nem a gyíkemberekre gondolok hanem a az óriásvállaltok lobbistáira.
https://gasztrohos.blog.hu/2020/07/10/a_megbetegedo_elelmiszeripar/full_commentlist/1#c38691342
Válasz erre: A megbetegedő élelmiszeripar
2020-07-11T22:48:16+02:00
2020-07-11T22:48:16+02:00
]{udarauszkasz
http://blog.hu/user/244674
A kazahsztani rejtelyes nem Covid alapu tudogyulladasokrol mit tudni?
https://gasztrohos.blog.hu/2018/10/12/oktoberi_szezonalis_edesseg_receptek/full_commentlist/1#c38652906
Válasz erre: Októberi szezonális édesség receptek
2020-06-30T19:20:25+02:00
2020-06-30T19:20:25+02:00
Tanatos
http://blog.hu/user/174314
Finom torták innen is rendelhetők: <a rel="nofollow" href="https://webshop.gelatiamo.hu/tortak">webshop.gelatiamo.hu/tortak</a>
https://gasztrohos.blog.hu/2020/03/27/ezekre_figyelj_ha_etelt_rendelsz_a_virus_idejen/full_commentlist/1#c38338148
Válasz erre: Ezekre figyelj, ha ételt rendelsz a vírus idején!
2020-03-27T21:51:57+01:00
2020-03-27T21:51:57+01:00
i.a.p.
http://blog.hu/user/1127064
<a href="https://gasztrohos.blog.hu/2020/03/27/ezekre_figyelj_ha_etelt_rendelsz_a_virus_idejen?full_commentlist=1#c38336274" class="reply_nick_241796" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38336274 );">@na__most__akkor</a>: Ez a szervezet azokat az éttermeket képviseli, akik elkötelezettek a fenntartható működés mellett. Talán nem meglepő, hogy ezek közül mutatnak be néhányat.
https://gasztrohos.blog.hu/2020/03/27/ezekre_figyelj_ha_etelt_rendelsz_a_virus_idejen/full_commentlist/1#c38336274
Válasz erre: Ezekre figyelj, ha ételt rendelsz a vírus idején!
2020-03-27T15:41:33+01:00
2020-03-27T15:41:33+01:00
na__most__akkor
http://blog.hu/user/241796
"Wolt" fizetett reklám ???<br />
<br />
Száz MÁSIK étterem is szállít házhoz ...
https://gasztrohos.blog.hu/2019/05/16/nem_etetem_a_szemetesem_de_hogyan/full_commentlist/1#c37200174
Válasz erre: Nem etetem a szemetesem - de hogyan?
2019-05-18T08:41:26+02:00
2019-05-18T08:41:26+02:00
Jossarian
http://blog.hu/user/414374
+1 tartsal tyukokat
https://gasztrohos.blog.hu/2019/05/01/azt_meg_megeszed_kornyezeti_karok_es_az_elelmiszerpazarlas/full_commentlist/1#c37192806
Válasz erre: Azt még megeszed? – környezeti károk és az élelmiszerpazarlás
2019-05-16T14:46:07+02:00
2019-05-16T14:46:07+02:00
Felelős Gasztrohős
http://blog.hu/user/653414
<a href="https://gasztrohos.blog.hu/2019/05/01/azt_meg_megeszed_kornyezeti_karok_es_az_elelmiszerpazarlas?full_commentlist=1#c37134362" class="reply_nick_1434848" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37134362 );">@Frh</a>: Kedves FRH! Köszönjük a hozzászólást. Valóban mi "csak" 68 kg-ot dobunk ki évente, viszont ez sem egy kis mennyiség és, ahogy te is írtad, mindenen van mit javítani. Mi úgy gondoljuk, hogy fontos erről is beszélnünk, ha a fenntartható étkezésről beszélünk.
https://gasztrohos.blog.hu/2019/05/01/azt_meg_megeszed_kornyezeti_karok_es_az_elelmiszerpazarlas/full_commentlist/1#c37134362
Válasz erre: Azt még megeszed? – környezeti károk és az élelmiszerpazarlás
2019-05-03T11:55:19+02:00
2019-05-03T11:55:19+02:00
Frh
http://blog.hu/user/1434848
Már abból is látszik, hogy mi magyarok kevésbé vagyunk pazarlóak az ételeknél, hogy az EU 173 kg/fő átlaga helyett mi csak 68 kg-ot dobunk ki évente.<br />
Már ez is elég jó. Persze mindenen lehet javítani, de úgy érzem nem elsősorban mi vagyunk a célpontjai ennek hanem a hollandok, stb. Amcsikról már nem is beszélek a steakjeikkel ...<br />
Ők b@sszák szét a Földet, nem mi.
https://gasztrohos.blog.hu/2019/05/01/azt_meg_megeszed_kornyezeti_karok_es_az_elelmiszerpazarlas/full_commentlist/1#c37130500
Válasz erre: Azt még megeszed? – környezeti károk és az élelmiszerpazarlás
2019-05-02T13:24:00+02:00
2019-05-02T13:24:00+02:00
Szalay Miklós
http://blog.hu/user/533482
Egy tömör, de alapos összefoglaló a globális problémákról, a felmelegedésről:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://egyvilag.hu/temakep/078.shtml">egyvilag.hu/temakep/078.shtml</a>
https://gasztrohos.blog.hu/2019/03/30/szezonalis_medvehagymas_receptek/full_commentlist/1#c36969985
Válasz erre: Szezonális medvehagymás receptek
2019-04-01T08:25:12+02:00
2019-04-01T08:25:12+02:00
Phteven
http://blog.hu/user/832091
Jo lesz az a medvehagyma a Teszkobol is... Ha valamelyik olvasod talalkozna is ezzel a novennyel Budapest kozigazgatasi hataran kivul, ne kockaztassa, hogy osszekeveri a gyongyviraggal.
https://gasztrohos.blog.hu/2019/03/30/szezonalis_medvehagymas_receptek/full_commentlist/1#c36969727
Válasz erre: Szezonális medvehagymás receptek
2019-04-01T03:50:20+02:00
2019-04-01T03:50:20+02:00
ételizésítő
http://blog.hu/user/1308549
Shakshuka az ember neve, akit belefőztek?<br />
Ha nem, akkor miért nagybetű?<br />
És akkor már azt is megkérdezném, miért shakshuka és nem saksuka, mert nagyon nem latin betűs nyelvből származó névnek tűnik. (Más kérdés, hogy Shakshuka formában még angolul is hibás, mert ott Shakshouka.)
https://gasztrohos.blog.hu/2019/01/04/krak_n_town_az_ellenallas_kozpontja_aminek_nem_erdemes_ellenallni/full_commentlist/1#c36464602
Válasz erre: Krak’n Town – az ellenállás központja, aminek nem érdemes ellenállni
2019-01-07T12:22:38+01:00
2019-01-07T12:22:38+01:00
Felelős Gasztrohős
http://blog.hu/user/653414
Kedves Lővenbrau! A vendéglátóhely kínálatában vannak kisebb "pub fogások", amit a képen is látsz, de főételeket is találhatsz menüjükön. Honlapjukon teljes kínálatukat láthatod és biztosan találsz neked tetsző ételt is. :)
https://gasztrohos.blog.hu/2019/01/04/krak_n_town_az_ellenallas_kozpontja_aminek_nem_erdemes_ellenallni/full_commentlist/1#c36452186
Válasz erre: Krak’n Town – az ellenállás központja, aminek nem érdemes ellenállni
2019-01-05T21:23:05+01:00
2019-01-05T21:23:05+01:00
Lővenbrau
http://blog.hu/user/315961
Ilyen kis biszbasz kaják vannak ?
https://gasztrohos.blog.hu/2018/10/12/oktoberi_szezonalis_edesseg_receptek/full_commentlist/1#c35969821
Válasz erre: Októberi szezonális édesség receptek
2018-10-15T02:24:00+02:00
2018-10-15T02:24:00+02:00
MEdvebajusz
http://blog.hu/user/989916
A legjobb, hogy finom sütiket rendelni is lehet, pl itt: <a rel="nofollow" href="https://sutiexpresszbolt.hu/">sutiexpresszbolt.hu/</a>
https://gasztrohos.blog.hu/2018/10/12/oktoberi_szezonalis_edesseg_receptek/full_commentlist/1#c35969209
Válasz erre: Októberi szezonális édesség receptek
2018-10-14T21:17:41+02:00
2018-10-14T21:17:41+02:00
takacsveca93
http://blog.hu/user/1285651
Való igaz, hogy úgy éri meg ,ha az adott évszakban az adott országban termő gyümölcsöket és zöldségeket használjuk fel, mert olcsók. <a rel="nofollow" href="https://www.ujsagomat.hu/penny-market/">www.ujsagomat.hu/penny-market/</a>
https://gasztrohos.blog.hu/2018/09/17/ez_nem_fagyi_ez_n_iceroll/full_commentlist/1#c35846271
Válasz erre: Ez nem fagyi, ez N'iceroll!
2018-09-17T22:04:38+02:00
2018-09-17T22:04:38+02:00
Étteremkritikus
http://blog.hu/user/225261
Eddig nem tudtam, hogy a fagyizókban adott, feleslegesen villa-nyelű műanyag kanál neve spork.
https://gasztrohos.blog.hu/2018/08/02/egy_barackle_lesz_szivoszal_nelkul/full_commentlist/1#c35621663
Válasz erre: Egy baracklé szívószál nélkül? Nehezebb, mint gondolnád!
2018-08-05T09:36:33+02:00
2018-08-05T09:36:33+02:00
Dolóresz Gyárfás
http://blog.hu/user/1379547
“Ha a felszolgáló értetlenül néz” az a “barackle lesz” miatt lesz... egyébként érdekes cikk volt, tetszett, de ez a végére nem kellett volna, vagy csak irónia? Ki tudja?! ...
https://gasztrohos.blog.hu/2018/08/02/egy_barackle_lesz_szivoszal_nelkul/full_commentlist/1#c35615269
Válasz erre: Egy baracklé szívószál nélkül? Nehezebb, mint gondolnád!
2018-08-03T20:10:18+02:00
2018-08-03T20:10:18+02:00
Billy Hill
http://blog.hu/user/164988
<a href="https://gasztrohos.blog.hu/2018/08/02/egy_barackle_lesz_szivoszal_nelkul?full_commentlist=1#c35612759" class="reply_nick_248124" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35612759 );">@külön.remek</a>: Blaha aluljáróban ki is van írva az egyik árusnál, hogy: Nem "lesz", hanem "kérek szépen". :-)
https://gasztrohos.blog.hu/2018/08/02/egy_barackle_lesz_szivoszal_nelkul/full_commentlist/1#c35612769
Válasz erre: Egy baracklé szívószál nélkül? Nehezebb, mint gondolnád!
2018-08-03T11:54:35+02:00
2018-08-03T11:54:35+02:00
külön.remek
http://blog.hu/user/248124
<a href="https://gasztrohos.blog.hu/2018/08/02/egy_barackle_lesz_szivoszal_nelkul?full_commentlist=1#c35612759" class="reply_nick_248124" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35612759 );">@külön.remek</a>: Amúgy magával a tartalommal mindenben teljesen egyetértek.
https://gasztrohos.blog.hu/2018/08/02/egy_barackle_lesz_szivoszal_nelkul/full_commentlist/1#c35612759
Válasz erre: Egy baracklé szívószál nélkül? Nehezebb, mint gondolnád!
2018-08-03T11:52:57+02:00
2018-08-03T11:52:57+02:00
külön.remek
http://blog.hu/user/248124
"Lesz..."??? Ez most komoly? <br />
<br />
-Kérek. Sőt: Kérek szépen.<br />
-Szeretnék!<br />
-Legyen szíves, hozzon nekem!
https://gasztrohos.blog.hu/2018/08/02/egy_barackle_lesz_szivoszal_nelkul/full_commentlist/1#c35612223
Válasz erre: Egy baracklé szívószál nélkül? Nehezebb, mint gondolnád!
2018-08-03T10:19:51+02:00
2018-08-03T10:19:51+02:00
SemmiKülönös
http://blog.hu/user/1155900
Kedves Felelős Gasztrohős!<br />
<br />
Tetszik a cikked és egyetértek a tartalmával. Ha mindenki csak a maga szintjén tudatosabb és környezetkímélőbb módon élne már akkor sokat javulhatna a helyzet. Nem vagyok egy mai gyerek, de arra emlékszem, hogy gyerekkoromba nem voltak műanyag palackok, hanem üvegekben voltak az üdítő és a szörpök. Ezeket vissza lehetett váltani és újra tele lehetett tölteni finom italokkal. Nem volt belőle ennyi szemét.<br />
<br />
Én is blogolok más témákban ha esetleg érdekelne itt elérheted<br />
<br />
atemaazutcanhever.blog.hu<br />
<br />
Üdv: SK
https://gasztrohos.blog.hu/2018/04/21/itt_egyel_vasarnap_ha_jot_akarsz/full_commentlist/1#c35524491
Válasz erre: Itt egyél vasárnap, ha jót akarsz!
2018-07-16T17:00:31+02:00
2018-07-16T17:00:31+02:00
Felelős Gasztrohős
http://blog.hu/user/653414
Kedves @Étteremkritikus! Miért? Jelezted nekik is, ami nem tetszett?
https://gasztrohos.blog.hu/2018/06/22/nose_to_tail_avagy_egyuk_meg_az_orratol_a_farkaig_2_resz/full_commentlist/1#c35524447
Válasz erre: Nose to tail - avagy együk meg az orrától a farkáig 2. rész
2018-07-16T16:52:31+02:00
2018-07-16T16:52:31+02:00
Felelős Gasztrohős
http://blog.hu/user/653414
<a href="https://gasztrohos.blog.hu/2018/06/22/nose_to_tail_avagy_egyuk_meg_az_orratol_a_farkaig_2_resz?full_commentlist=1#c35414573" class="reply_nick_53310" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35414573 );">@Attilajukkaja</a>: Köszi! :)
https://gasztrohos.blog.hu/2018/06/22/nose_to_tail_avagy_egyuk_meg_az_orratol_a_farkaig_2_resz/full_commentlist/1#c35420919
Válasz erre: Nose to tail - avagy együk meg az orrától a farkáig 2. rész
2018-06-24T13:52:33+02:00
2018-06-24T13:52:33+02:00
Annie Evergreen
http://blog.hu/user/1368313
Csirke orrot még nem ettem...
https://gasztrohos.blog.hu/2018/06/22/nose_to_tail_avagy_egyuk_meg_az_orratol_a_farkaig_2_resz/full_commentlist/1#c35414573
Válasz erre: Nose to tail - avagy együk meg az orrától a farkáig 2. rész
2018-06-23T00:21:18+02:00
2018-06-23T00:21:18+02:00
Attilajukkaja
http://blog.hu/user/53310
Jó poszt! :o)
https://gasztrohos.blog.hu/2018/04/21/itt_egyel_vasarnap_ha_jot_akarsz/full_commentlist/1#c35076344
Válasz erre: Itt egyél vasárnap, ha jót akarsz!
2018-04-22T14:52:22+02:00
2018-04-22T14:52:22+02:00
Étteremkritikus
http://blog.hu/user/225261
A Kéhli Vendéglőt én nem tudom jó érzéssel ajánlani senkinek sem :(
https://gasztrohos.blog.hu/2018/04/03/5_dolog_amit_tapasztaltam_a_palmaolaj_bojt_alatt/full_commentlist/1#c34929086
Válasz erre: 5 dolog, amit tapasztaltam a Pálmaolaj böjt alatt
2018-04-04T11:47:02+02:00
2018-04-04T11:47:02+02:00
Ez vagyok
http://blog.hu/user/197422
Én jól érzem magam a pálmaolaj böjt alatt, ami végülis az egész életemet jelenti. Természetes alapanyagokból főzök, csokit, édességet egyáltalán nem eszem. Étterembe legtöbbször halászlé miatt megyek, abban nehéz elképzelni.
https://gasztrohos.blog.hu/2018/03/30/teszteld_mit_tudsz_az_esoerdok_gyilkosarol/full_commentlist/1#c34906804
Válasz erre: Teszteld, mit tudsz az esőerdők gyilkosáról
2018-03-30T20:38:43+02:00
2018-03-30T20:38:43+02:00
Étteremkritikus
http://blog.hu/user/225261
Az a szomorú, hogy az utóbbi években divatos lett a pálmaolaj a bio-végán körökben, mint egészséges zsíradék:(
https://gasztrohos.blog.hu/2018/03/14/mi_a_valodi_ara_a_palmaolajnak/full_commentlist/1#c34837196
Válasz erre: Mi a valódi ára a pálmaolajnak?
2018-03-20T17:30:50+01:00
2018-03-20T17:30:50+01:00
Felelős Gasztrohős
http://blog.hu/user/653414
Kedves @l.k.c, köszi a visszajelzést! A cikk nem arról szól, hogy a palmitinsav az ellenség, hanem arról, hogy a pálmaolaj iránti növekvő kereslet milyen kapcsolatban áll az erdőirtással.
https://gasztrohos.blog.hu/2018/03/14/mi_a_valodi_ara_a_palmaolajnak/full_commentlist/1#c34837180
Válasz erre: Mi a valódi ára a pálmaolajnak?
2018-03-20T17:27:17+01:00
2018-03-20T17:27:17+01:00
Felelős Gasztrohős
http://blog.hu/user/653414
Kedves @midnightcoder2, köszi a visszajelzést! A kis autócska a szöveggel értelmezhető a legjobban (hányszor lehet elautózni a Naphoz).
https://gasztrohos.blog.hu/2018/03/14/mi_a_valodi_ara_a_palmaolajnak/full_commentlist/1#c34804630
Válasz erre: Mi a valódi ára a pálmaolajnak?
2018-03-15T11:35:43+01:00
2018-03-15T11:35:43+01:00
midnightcoder2
http://blog.hu/user/1157834
Amúgy az esőerdők problémája pedig nem a pálmaolaj, hanem az ottani országok által produkált népességrobbanás.
https://gasztrohos.blog.hu/2018/03/14/mi_a_valodi_ara_a_palmaolajnak/full_commentlist/1#c34804614
Válasz erre: Mi a valódi ára a pálmaolajnak?
2018-03-15T11:33:22+01:00
2018-03-15T11:33:22+01:00
midnightcoder2
http://blog.hu/user/1157834
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2018/03/14/mi_a_valodi_ara_a_palmaolajnak?full_commentlist=1#c34803378" class="reply_nick_737412" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34803378 );">@l.k.c</a>: Ez nem fideszes, inkább LMP-s. A környezetvédők azok akik nagyon szívesen hülyítik a népeket környezeti kérdésekben.<br />
<br />
Lásd Pl. az itteni kis autós ikonocska is a CO2 kibocsájtással kapcsolatban. Holott igazából a CO2 termelésnek csak úgy kb. a fele a közlekedés, annak is a nagy része a légi és a vízi, a szárazföldinek is csak egy része a személyszállítás, és ezen belül van még az autó.
https://gasztrohos.blog.hu/2018/03/14/mi_a_valodi_ara_a_palmaolajnak/full_commentlist/1#c34803378
Válasz erre: Mi a valódi ára a pálmaolajnak?
2018-03-15T07:46:53+01:00
2018-03-15T07:46:53+01:00
l.k.c
http://blog.hu/user/737412
Palmitinsav van mindenféle zsírokban, olajokban. Nem ellenség. <br />
Ez így eléggé fideszes.
https://gasztrohos.blog.hu/2018/03/01/az_elelmiszeripar_kedvence_az_esoerdo_ellensege_a_palmaolaj/full_commentlist/1#c34723520
Válasz erre: Az élelmiszeripar kedvence, az esőerdő ellensége: a pálmaolaj
2018-03-01T20:06:30+01:00
2018-03-01T20:06:30+01:00
nemecsekerno_007
http://blog.hu/user/23719
és megmérgezi a talajt, utána semmi más nem él meg rajta...<br />
<br />
ha jól tudom.
https://gasztrohos.blog.hu/2018/02/01/ezt_edd_februarban/full_commentlist/1#c34574396
Válasz erre: Ezt edd februárban
2018-02-05T07:03:55+01:00
2018-02-05T07:03:55+01:00
Felelős Gasztrohős
http://blog.hu/user/653414
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2018/02/01/ezt_edd_februarban?full_commentlist=1#c34567580" class="reply_nick_225261" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34567580 );">@Étteremkritikus</a>: Igen :)
https://gasztrohos.blog.hu/2018/02/01/ezt_edd_februarban/full_commentlist/1#c34567580
Válasz erre: Ezt edd februárban
2018-02-03T16:05:40+01:00
2018-02-03T16:05:40+01:00
Étteremkritikus
http://blog.hu/user/225261
A tehénborsó ugye a homoki bab másik neve?
https://gasztrohos.blog.hu/2018/01/25/a_tiszantul_elso_fenntarthato_vendeglatohelye_a_yes_chef/full_commentlist/1#c34540851
Válasz erre: A Tiszántúl első Fenntartható Vendéglátóhelye: a Yes Chef!
2018-01-29T17:59:52+01:00
2018-01-29T17:59:52+01:00
Felelős Gasztrohős
http://blog.hu/user/653414
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2018/01/25/a_tiszantul_elso_fenntarthato_vendeglatohelye_a_yes_chef?full_commentlist=1#c34524233" class="reply_nick_22207" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34524233 );">@Jancsa Jani</a>: Kedves Jani! Köszönjük, hogy jelezted az elírást! Javítottuk :)
https://gasztrohos.blog.hu/2018/01/25/a_tiszantul_elso_fenntarthato_vendeglatohelye_a_yes_chef/full_commentlist/1#c34524233
Válasz erre: A Tiszántúl első Fenntartható Vendéglátóhelye: a Yes Chef!
2018-01-26T14:29:57+01:00
2018-01-26T14:29:57+01:00
Jancsa Jani
http://blog.hu/user/22207
marmint charolais a marha?
https://gasztrohos.blog.hu/2017/12/31/o_azok_a_betarthatatlan_ujevi_fogadalmak/full_commentlist/1#c34382353
Válasz erre: Ó, azok a „betarthatatlan” (?) újévi fogadalmak
2018-01-01T16:12:06+01:00
2018-01-01T16:12:06+01:00
Felelős Gasztrohős
http://blog.hu/user/653414
Kedves @midnightcoder2! Köszönjük a visszajelzésed! <br />
3. A vizet valóban érdemes ellenőriztetni. Korábban a budapesti helyzetről megkérdeztük a vízműveket, itt olvashatod a cikket: <a rel="nofollow" href="http://gasztrohos.blog.hu/2012/11/06/en_azert_is_csapvizet_kerek_az_etteremben_avagy_miert_jo_bb_a_csapviz">gasztrohos.blog.hu/2012/11/06/en_azert_is_csapvizet_kerek_az_etteremben_avagy_miert_jo_bb_a_csapviz</a><br />
<br />
5. Ezzel is egyetértünk, a piacon is nagyon kell figyelni rá, hogy kitől vásárol az ember! (Erről is szólt a Fogj kezet a termelővel! kampányunk.) Szerencsére vannak megbízható termelői piacok mostmár, pl. mint Budapesten a Czakó Piac vagy a Szimpla Piac. De ha a piacozás nem is megy valakinek, vannak más lehetőségek is: lehet csatlakozni egy bevásárlóközösséghez (pl. Szatyorbolt), és több termelőtől már közvetlenül is lehet rendelni.<br />
<br />
6. Szerintünk ér. Minden döntésünk számít.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/12/22/vegakaracsony/full_commentlist/1#c34382285
Válasz erre: Vegakarácsony: húsmentes menü az ünnepekre
2018-01-01T15:50:24+01:00
2018-01-01T15:50:24+01:00
Felelős Gasztrohős
http://blog.hu/user/653414
Kedves @Étteremkritikus! Nem kell. :) Mi ismerünk olyan vegákat, akik szeretik ezeket is, és olyan húsevőket, akik egyszer-egyszer kipróbálják a vega változatot. Hátha az olvasóink között is akadnak olyanok, akiknek ízleni fog!
https://gasztrohos.blog.hu/2017/07/18/mint_hal_a_vizben_268/full_commentlist/1#c34382237
Válasz erre: Mint hal a vízben
2018-01-01T15:39:45+01:00
2018-01-01T15:39:45+01:00
Felelős Gasztrohős
http://blog.hu/user/653414
Kedves @usb2.0, köszönjük a visszajelzésed! Szerintünk a válasz az, hogy (1) mert erre van kereslet (vagy azért mert ez olcsóbb, vagy, mert nem tudják a vásárlók a hátteret), a Halpiac pedig egy profitorientált cég; (2) szerencsére több fajta halat, amelyikek veszélyeztetettek, ellenőrzött forrásból szerzik be, csak éppen nem kommunikálják. <br />
Ettől függetlenül mi továbbra is azt javasoljuk, hogy inkább hazai, extenzív tartásból származó tavi halat vegyen az ember; ha pedig tengerire fáj a foga, nézze meg a cikk elején lévő valamelyik szervezet listáját, és azt is vegye figyelembe, veszélyeztetett-e az adott faj.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/07/18/mint_hal_a_vizben_268/full_commentlist/1#c34382203
Válasz erre: Mint hal a vízben
2018-01-01T15:32:36+01:00
2018-01-01T15:32:36+01:00
Felelős Gasztrohős
http://blog.hu/user/653414
Kedves @anna3000, köszönjük a visszajelzésed! Szerintünk is lehet élni kékúszójú tonhal és sok egyéb veszélyeztetett faj elfogyasztása nélkül is, teljesen egyetértünk veled! Azt viszont jónak tartjuk, hogy akik esetleg nem tudnak lemondani erről (bármennyire is bíztatjuk őket), vagy esetleg nem tudják, hogy mely fajok veszélyeztetettek, azok legalább kevésbé járulnak hozzá azok tönkretételéhez, ha ellenőrzött forrásból (v)eszik azokat.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/12/31/o_azok_a_betarthatatlan_ujevi_fogadalmak/full_commentlist/1#c34380693
Válasz erre: Ó, azok a „betarthatatlan” (?) újévi fogadalmak
2018-01-01T08:51:51+01:00
2018-01-01T08:51:51+01:00
midnightcoder2
http://blog.hu/user/1157834
3. Tudod, egy ideig itt tök jó volt a víz, évek óta azt ittam. Egyszer csak elkezdett elég fura, fémes íze lenni, anélkül hogy bárki hozzányúlt volna a házon belül a vízhálózathoz - ergo a vízművek mókolt valamit. Az anyósnál meg füstöl a csapvíz a klórgáztól.<br />
Szóval, ez a magyar csapvíz rohadtul egészséges dolog nem biztos, hogy mindig és mindenütt igaz.<br />
<br />
5. Ja. A zöldséges bácsi felvásárolja a nagybanin a dán zöldséget és eladja neked mint hazait, te pedig roppant büszke vagy, hogy milyen környezettudatos is vagy. Ugyanezt amúgy a piacon áruló nénike is megcsinálhatja. A kaja akkor hazai, ha lemész autóval vidékre, és megveszed. De ezt annyira nem nevezném környezettudatosnak.<br />
<br />
6. 2050-re az afrikaiak létszáma duplázódni fog. Ez úgy 1.3 milliárd plusz ember. És ez csak Afrika. Szart sem ér ebből a szempontból a húsmentes hétfőd.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/12/22/vegakaracsony/full_commentlist/1#c34349611
Válasz erre: Vegakarácsony: húsmentes menü az ünnepekre
2017-12-24T09:22:23+01:00
2017-12-24T09:22:23+01:00
Jossarian
http://blog.hu/user/414374
Maradok a sonkanal
https://gasztrohos.blog.hu/2017/12/22/vegakaracsony/full_commentlist/1#c34347685
Válasz erre: Vegakarácsony: húsmentes menü az ünnepekre
2017-12-23T19:15:21+01:00
2017-12-23T19:15:21+01:00
aaeronika
http://blog.hu/user/976693
A parmezán nem vegetáriánus. Borjúolajjal oltják be, ami a marha gyomrából származik. Vegánnak kell lenni, azt csókolom.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/12/22/vegakaracsony/full_commentlist/1#c34347149
Válasz erre: Vegakarácsony: húsmentes menü az ünnepekre
2017-12-23T17:07:58+01:00
2017-12-23T17:07:58+01:00
Étteremkritikus
http://blog.hu/user/225261
A leves és a rizottó nagyon jó.<br />
<br />
Viszont a diótoros az a szokásos fantáziátlan vega étel, amit a húsevők általában leszólnak. Miért kell húsos ételeket utánozni? Aki vega kaját akar enni, annak miért kellene a disznótoros, a fasírt vagy a pörkölt illúziója?
https://gasztrohos.blog.hu/2017/12/12/gasztrohos_ajandektippek/full_commentlist/1#c34337635
Válasz erre: Gasztrohős ajándéktippek
2017-12-21T16:09:55+01:00
2017-12-21T16:09:55+01:00
Felelős Gasztrohős
http://blog.hu/user/653414
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/12/12/gasztrohos_ajandektippek?full_commentlist=1#c34329137" class="reply_nick_1017128" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34329137 );">@Zityitatyi</a>: Kedves Zityitatyi! Köszönjük az észrevételed, javítottuk a granola receptjét! Jó sütögetést! :)
https://gasztrohos.blog.hu/2017/12/12/gasztrohos_ajandektippek/full_commentlist/1#c34329137
Válasz erre: Gasztrohős ajándéktippek
2017-12-19T19:42:36+01:00
2017-12-19T19:42:36+01:00
Zityitatyi
http://blog.hu/user/1017128
Sziasztok! A granolaba mikor tegyem a mézet? És mennyit? A recept leírásában nem talom, csak a bevezetőben. Köszönöm!
https://gasztrohos.blog.hu/2017/06/06/mi_az_a_superfood_273/full_commentlist/1#c34320683
Válasz erre: Mi az a superfood?
2017-12-17T22:46:05+01:00
2017-12-17T22:46:05+01:00
i.a.p.
http://blog.hu/user/1127064
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/06/06/mi_az_a_superfood_273?full_commentlist=1#c34045208" class="reply_nick_1127592" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34045208 );">@Youteefool</a>: Wow , remek lett! :) Köszönjük, hogy beszálltatok a kampányba! :)
https://gasztrohos.blog.hu/2017/11/10/larus/full_commentlist/1#c34140475
Válasz erre: A "zöldséghez" a gyomron át vezet az út
2017-11-16T12:00:43+01:00
2017-11-16T12:00:43+01:00
i.a.p.
http://blog.hu/user/1127064
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/11/10/larus?full_commentlist=1#c34103713" class="reply_nick_225261" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34103713 );">@Étteremkritikus</a>: A fagyasztott borsót a betakarítástól számítva olyan hamar feldolgozzák, és lefagyasztják, hogy a tápanyagtartalma jobban konzerválódik, mint amikor borsószezonban napokig áll a borsó a piacon.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/11/14/lehet_mas_a_munkahelyi_menza/full_commentlist/1#c34137069
Válasz erre: Lehet más a munkahelyi menza!
2017-11-15T16:43:47+01:00
2017-11-15T16:43:47+01:00
Felelős Gasztrohős
http://blog.hu/user/653414
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/11/14/lehet_mas_a_munkahelyi_menza?full_commentlist=1#c34135217" class="reply_nick_28424" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34135217 );">@Bambano</a>: Köszönjük az észrevételt, javítottuk az "F" betűt.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/11/14/lehet_mas_a_munkahelyi_menza/full_commentlist/1#c34135217
Válasz erre: Lehet más a munkahelyi menza!
2017-11-15T10:36:44+01:00
2017-11-15T10:36:44+01:00
Bambano
http://blog.hu/user/28424
"közben apránként az ízlésüket is megváltoztatjuk.": a munkahelyi étteremnek nem feladata a dolgozók ízlésének megváltoztatása.<br />
<br />
"Régóta foglalkoztat az a gondolat, hogy a föld véges erőforrásai csak véges ideig lehetnek elegendőek. Egyszerűen csak logikusan gondolkozva.": Egyrészt ebben a mondatban a Föld nagybetű. Másrészt azért is foglalkoztathat régen ez a gondolat, mert téves, de nem találtál rá, hogy miért. A véges erőforrás végtelen ideig lehet elegendő, ha kevesebbet használnak belőle, mint amennyit újra tud termelni.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/11/10/larus/full_commentlist/1#c34134561
Válasz erre: A "zöldséghez" a gyomron át vezet az út
2017-11-15T07:47:28+01:00
2017-11-15T07:47:28+01:00
Felelős Gasztrohős
http://blog.hu/user/653414
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/11/10/larus?full_commentlist=1#c34103713" class="reply_nick_225261" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34103713 );">@Étteremkritikus</a>: Az étterem tapasztalatai alapján nagyon nehéz megfelelni a gyerekek igényeinek, ezért szerepel a gyerek menüben mindig a jól bevált zöldborsó leves.<br />
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a nyitottabb gyerkőcök ne választhatnának maguknak a "felnőtteknek szóló" étlapról. ( A most hétvégi menüben találhatunk például csicsókalevest, rakott kelkáposztát és diótortát)<br />
<br />
Az alább Várvizi Péter séf válaszát olvashatod:<br />
"A cukorborsó, azon zöldségek egyke, mely esetében a fagyasztás, semmiféle kárt nem tesz a zöldségben.<br />
Michel Bras-nal való stage-olásom alatt, még a frissen termett cukorborsót is lefagyasztottuk. Majd mind a szezon alatt, mind pedig az év hátralevő részében fagyasztottan dolgoztuk fel.<br />
Ennek konyhataechnológiai szempontokat is figyelembe véve sok előnye is van. (Pl.: a színmegtartás)<br />
Így semmilyen rossz érzésem sincs, hogy a gyermekek részére ezt a menüt kínáljuk, melyet a saját gyermekem is sok esetben szívesen elfogyaszt.<br />
Tisztelettel: várvizi péter"
https://gasztrohos.blog.hu/2017/11/14/lehet_mas_a_munkahelyi_menza/full_commentlist/1#c34134393
Válasz erre: Lehet más a munkahelyi menza!
2017-11-15T06:42:28+01:00
2017-11-15T06:42:28+01:00
maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző
http://blog.hu/user/1263187
A hülység lábnyoma üriási a szövegben-
https://gasztrohos.blog.hu/2017/11/10/larus/full_commentlist/1#c34103713
Válasz erre: A "zöldséghez" a gyomron át vezet az út
2017-11-10T23:09:44+01:00
2017-11-10T23:09:44+01:00
Étteremkritikus
http://blog.hu/user/225261
Annyira szezonális az étlapjuk, hogy a gyerekmenüben már évek óta minden hétvégén zsenge cukorborsó leves szerepel, hiszen az télen-nyáron megterem a környéken :(
https://gasztrohos.blog.hu/2017/06/06/mi_az_a_superfood_273/full_commentlist/1#c34045208
Válasz erre: Mi az a superfood?
2017-10-31T12:46:05+01:00
2017-10-31T12:46:05+01:00
Youteefool
http://blog.hu/user/1127592
Kedves Gasztrohősök, végre készen lett a mi kis animációnk (dietetikusok közreműködésével) is a szuperélelmiszerekkel kapcsolatban, amit az OkosDobozon találtok meg. Az oldal célja az általános iskolás korú gyermekek játékos tanulásának segítése, az iskolai tantárgyak mellett az egészségnevelés témakörében is. Íme, remélem, tetszeni fog: <a rel="nofollow" href="http://www.okosdoboz.hu/video?select_temakor_search=-1&select_altemakor_search=-1&select_osztaly_search=-1&id=122">www.okosdoboz.hu/video?select_temakor_search=-1&select_altemakor_search=-1&select_osztaly_search=-1&id=122</a>
https://gasztrohos.blog.hu/2017/10/25/allati_sejtekbol_eloallitott_hus_az_aldozatmentes_husfogyasztas_jegyeben/full_commentlist/1#c34016734
Válasz erre: Állati sejtekből előállított hús, az áldozatmentes húsfogyasztás jegyében
2017-10-26T11:39:10+02:00
2017-10-26T11:39:10+02:00
nniicckk
http://blog.hu/user/182851
Vegetarianusag azert tulzas, de ez a mesterseges husgyartas mindenkepp elfogadhatobb, mint allatok milliardjait kinozni legyilkolni.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/10/25/allati_sejtekbol_eloallitott_hus_az_aldozatmentes_husfogyasztas_jegyeben/full_commentlist/1#c34010106
Válasz erre: Állati sejtekből előállított hús, az áldozatmentes húsfogyasztás jegyében
2017-10-25T11:18:01+02:00
2017-10-25T11:18:01+02:00
mézesmackócskácska
http://blog.hu/user/860811
Szójafasirt szójakolbász szólj a nővérkenek befostam.<br />
Jó reklámmal minden szemét eladható....
https://gasztrohos.blog.hu/2017/10/20/ne_vasaroljak_hazait_valasz_az_indexnek/full_commentlist/1#c34010076
Válasz erre: Ne vásároljak hazait? - válasz az Indexnek
2017-10-25T11:12:23+02:00
2017-10-25T11:12:23+02:00
mézesmackócskácska
http://blog.hu/user/860811
Egy kávézó / bár tulajdonosaként mondom. A helyzet az hogy a magyar termékek többségének a minősége gyatra! Az ára pedig magasabb!<br />
Miért van az hogy szlovákiában képesek és hajlandóak még egy kisüzemben is olyan munkát letenni az asztalra hogy azzal lehet dolgozni. Egy magyar rendszeresen selejtes! A vendégeimnek igeni a legjobb minőséget fogom szolgáltatni! Ha a magyar árú minősége selejt akkor külföldit veszek!
https://gasztrohos.blog.hu/2017/10/20/ne_vasaroljak_hazait_valasz_az_indexnek/full_commentlist/1#c33985658
Válasz erre: Ne vásároljak hazait? - válasz az Indexnek
2017-10-20T23:34:43+02:00
2017-10-20T23:34:43+02:00
Lord_Valdez
http://blog.hu/user/17744
Az a cikk pusztán a komparatív előnyök elméletét próbálta elmagyarázni.<br />
Miért a munkádat végzed és veszed meg a cipődet a boltban? Ha magad készítenéd a cipődet, akkor nem kellene pénzt kiadnod rá. Ösztönösen viszont érzed, hogy te nem tudsz hatékonyan cipőt gyártani, ezért jobban jársz, ha inkább azt csinálod, amihez tényleg értesz. Valószínűleg egy fél tucat cipő árát megkeresed az az idő alatt, mire sikerül összefabrikálni valami cipőszerűséget. Hasonlóképp a cipész is jobban jár, ha nem próbál meg uborkát termeszteni, mert ahhoz meg ő nem ért. Lényegében ennyit próbált meg elmagyarázni.<br />
<br />
"Minek hoznánk messziről azt, ami itthon is megterem/előállítható"<br />
Miért nem termelünk narancsot Magyarországon? Vagy Svédországban?<br />
Tudnánk, ha nagyon akarnánk, mert műtrágya van, az üvegházat lehet fűteni, a nátrium-lámpát is feltalálták már.<br />
Azért, amiért te nem készíted magad a cipődet. Mert, ha ezt teszed, akkor pocsékolod az erőforrásaidat olyasvalamire, amit nem tudsz hatékonyan csinálni.<br />
<br />
Az érték fogalma a közgazdaságtanban egy igen bő fogalom. Az érték egyik tényezője az elérhetőség. Többet ér az a termék, ami itt van és most van itt, mint az, amire hónapokat kell várnom, vagy épp messzire kell utaznom érte.<br />
Természetesen, a környezeti kár is lehet része az értéknek, amennyiben a fogyasztó számára ez fontos. Vannak emberek, akik hajlandóak többet fizetni különféle környezetbarát termékekért.<br />
Az, amit itt nem mondasz ki, hogy ne a fogyasztó döntse el, hogy számára mi képvisel értéket. De ki tudja jobban eldönteni, hogy mi az érték, mint az, aki használni fogja? A Hivatal? A Minisztérium? Ez a rendszer azért mond csődöt a gyakorlatban, mert elfeledkezik két fontos dologról:<br />
1. senki nem tudja nálam jobban, hogy mire vágyom<br />
2. a politikus és a hivatalnok nem a rendszeren kívül álló entitás, hanem hús-vér ember, saját preferenciákkal. Amint a kezébe adod a hatalmat, hogy helyetted döntsön, ő a saját érdeke szerint fog dönteni. Egyáltalán nem biztos, hogy egy picit is környezetbarátabb lesz tőle a világ, ellenben bizonyos lobbicsoportok szépen fognak keresni rajta.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/10/20/ne_vasaroljak_hazait_valasz_az_indexnek/full_commentlist/1#c33985490
Válasz erre: Ne vásároljak hazait? - válasz az Indexnek
2017-10-20T22:51:34+02:00
2017-10-20T22:51:34+02:00
Étteremkritikus
http://blog.hu/user/225261
Az a gond, hogy a legközelebbi piacon az őstermelői igazolvánnyal árulók is a nagybani piacról szerzik be az árut, így nehéz megmondani, hogy mi az igazi magyar gyümölcs vagy zöldség :(
https://gasztrohos.blog.hu/2017/10/20/ne_vasaroljak_hazait_valasz_az_indexnek/full_commentlist/1#c33985312
Válasz erre: Ne vásároljak hazait? - válasz az Indexnek
2017-10-20T22:24:31+02:00
2017-10-20T22:24:31+02:00
Európában adókkal, díjakkal elég jol internalozálták az externaliákat. Csak gondoljuk végig, mennyi jövedéki adót és útdíjat fizet a fuvarozó, aki idehozza azt a görög görögdinnyét. Jé, még a neve is görög. Micsoda véletlen!
https://gasztrohos.blog.hu/2017/10/20/ne_vasaroljak_hazait_valasz_az_indexnek/full_commentlist/1#c33985110
Válasz erre: Ne vásároljak hazait? - válasz az Indexnek
2017-10-20T21:44:22+02:00
2017-10-20T21:44:22+02:00
ekat
http://blog.hu/user/207750
Önök azt mondanak, amit csak akarnak, és nyugodtan egyenek csak magyart. Hálistennek nekünk nem muszáj.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/10/20/ne_vasaroljak_hazait_valasz_az_indexnek/full_commentlist/1#c33985004
Válasz erre: Ne vásároljak hazait? - válasz az Indexnek
2017-10-20T21:29:23+02:00
2017-10-20T21:29:23+02:00
Weißkopf
http://blog.hu/user/609866
Nyilván azért vesz valaki júniusban importált görögdinnyét, mert az már fogyasztásra érett, míg a hazaira még heteket kell várni. Vagy nem?
https://gasztrohos.blog.hu/2017/10/20/ne_vasaroljak_hazait_valasz_az_indexnek/full_commentlist/1#c33983994
Válasz erre: Ne vásároljak hazait? - válasz az Indexnek
2017-10-20T18:36:49+02:00
2017-10-20T18:36:49+02:00
élhetetlen
http://blog.hu/user/648369
Ne vesszünk el a részletekben. Nézzük csak a görögdinnyét. Ne hozzuk be egy hónappal előbb a görögöt, várjuk meg, míg a miénk megérik, nem terheljük a környezetet. De akkor ne vigyük ki Pétervárra kamionszám a magyart, és ne járassuk ott a kamiont, amig az abból árult magyar görögdinnye el nem fogy. Akkor lehet, hogy érdemes lenne várni a magyarra, mert ha mind itt maradna, olcsóbb lenne. Ja, hogy az export fontos, csak az import a káros? Racionális gondolkodás. Hogy is?
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33710928
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-05T11:40:59+02:00
2017-09-05T11:40:59+02:00
steery
http://blog.hu/user/672489
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33706988" class="reply_nick_682061" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33706988 );">@ibor</a>: A Föld egy zárt rendszer. Egyelőre. Nem sok hulladék kerül ki belőle az űrbe. Másfelöl: hogy lehetne megoldani a szelektív gyűjtést olyan országokban, ahol szegénység van, polgárháború, káosz és össznépi felelőtlenség? Még nálunk is olyan trehányak az emberek, hogy eldobálják a szemetet az utcán. Cigarettacsikkek, papírzsepik, műanyag poharak és zacskók, stb. Akkor képzeld el, mi történik máshol? Vagy ott vannak a természeti csapások: a cunamik után sok millió tonna vegyes hulladék kerül az óceánba. Hurrikánok és tájfunok után szintén. Ezt képtelenség megakadályozni, de összegyűjteni is.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33706988
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-04T17:36:10+02:00
2017-09-04T17:36:10+02:00
ibor
http://blog.hu/user/682061
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33694612" class="reply_nick_558948" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33694612 );">@Almandin</a>: <a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33699244" class="reply_nick_672489" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33699244 );">@steery</a>: Sajnos már most több műanyag van a tengerben mint plankton, lásd itt: <a rel="nofollow" href="https://www.eea.europa.eu/hu/jelzesek/jelzesek-2014/kozelrol/hulladek-a-tengereinkben">www.eea.europa.eu/hu/jelzesek/jelzesek-2014/kozelrol/hulladek-a-tengereinkben</a><br />
<br />
A fogkrémben a műanyag elvileg a súrlódás okozta nagyobb tisztítást célozná, de ez könnyen helyettesíthető és felesleges szennyezés.<br />
<br />
Szerintem sok fronton lehet javítani a helyzeten: műanyag<>műanyag, azaz vannak tartósabbak is, melyek nem kopnak olyan gyorsan és alakulnak mikroműanyaggá. <br />
Rengeteg a helyettesíthető vagy felesleges műanyag eszköz (pl. bevásárló szatyor, szívószál).<br />
Szelektíven gyűjtés abszolút tehermentesíti a környezetet, tetszett a veszélyes hulladékos felvetése Almandinnak is, de persze sok egyéb anyag is kerülhetne hasonló helyzetbe hosszú távon. Erre vannak a zero waste törekvések, azaz mindig zárt rendszerben használjuk fel a nyersanyagainkat (melynek a műanyag hulladék is része), így minimálisra csökkenthető a természetbe jutó hulladék mennyiség.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33703120
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-03T22:41:59+02:00
2017-09-03T22:41:59+02:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33701060" class="reply_nick_1267804" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33701060 );">@Simon Spier</a>: Szerintem a középhelyzetű országokban a legnagyobb az urizálás (M.o.-n pl.). Nálunk egyrészt több száz éves hagyomány a rongyrázás, másrészt sok kelet-európai valamiféle kisebbrendűségi érzést kompenzál a javak fitogtatásával. Azt hiszik, ettől tűnnek nyugatinak. Állítólag sokan, ha kimennek Angliába dolgozni, lecserélik az egész ruhatárukat, csak nehogy kelet-európainak tűnjenek. Azt hiszik, gáz, ha nem úgy néznek ki, mint egy született angol. Más kérdés, hogy dresszkódos munkahelyen van értelme, de egyébként nem. Én nem tartanám szégyennek, ha magyarnak néznék ki az öltözékem alapján.<br />
Amúgy a ruhapazarlás Nyugaton is nagy, cikkek tucatjai foglalkoznak vele. Főleg a fast fashion elterjedése a fő ok. A fiatalok körében trendi lett a túlzott ruhavásárlás. Amit az osztrákokról, dánokról és svédekről írsz, valószínűleg csak az idősebb korosztályaikra igaz.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33703048
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-03T22:32:33+02:00
2017-09-03T22:32:33+02:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33701476" class="reply_nick_672489" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33701476 );">@steery</a>: Ez igaz (hogy az emberiségben nagyobb a trehányság annál, hogy betartsák a szelektív gyűjtést).
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33701476
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-03T18:02:34+02:00
2017-09-03T18:02:34+02:00
steery
http://blog.hu/user/672489
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33699634" class="reply_nick_558948" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33699634 );">@Almandin</a>: Ez mind nagyon szép és jó, épp csak ott bukik meg, hogy az emberiség nem egy összetartó, fegyelmezett embercsoport, hanem egy rendetlen, trehány, lusta csürhe. Eldobálni könnyebb és olcsóbb, mint visszavinni. Ezen talán csak az változtathatna, ha a szemetet pénzért vennék vissza a gyűjtő pontokon. De akkor meg a szegények állandóan szemetet lopnának. Arról nem beszélve, hogy az apró szemcséket így sem lehet összegyűjteni. Például a hungarocell morzsákat.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33701060
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-03T16:44:08+02:00
2017-09-03T16:44:08+02:00
Simon Spier
http://blog.hu/user/1267804
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33696700" class="reply_nick_558948" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33696700 );">@Almandin</a>: Pont hülyeség, mert a fejlett országokban "úrizálnak" a legkevésbé. Inkább a fejlődőre jellemző, hogy valamiféle kényszert érez annak a kicsit jobbnak a kirakatba helyezésére. Milyen érdekes, hogy az osztrák, a svéd, a dán nem feszül a legújabb autóban és ruhákban.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33699698
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-03T12:37:26+02:00
2017-09-03T12:37:26+02:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33698722" class="reply_nick_372462" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33698722 );">@bontottcsirke</a>: Nem érzelgősködés az, hogy nem helyeslem a népirtást. Akik ilyesmire vágyakoznak, természetesen úgy képzelik el a dolgokat, hogy ők életben maradnának, mások hulljanak. És akkor majd nekik milyen jó lesz túlélni és egy lecsökkentett népességű bolygón lakni. Hihetetlen érzéketlen egy hozzáállás. <br />
Másrészt ha mint írod, mindent próbálsz lecserélni műanyagról, rá fogsz jönni, hogy ma ez már nem megy. Másrészt az üveg-és vasipar is szennyez, a kivágott fákról már ne is beszéljünk.<br />
A műanyag vízvezeték-csövek előtt főleg ólomcsövek voltak (és vannak ma is sok lakásban). Na, abból inni évtizedekig se valami egészséges. A műanyag festékek előtti időben sok mérgező festék volt (pl. a schweinfurti zöld, amit azóta be is tiltottak). Tehát szennyeznek a műanyagok is, de nemcsak azok. Az emberi civilizáció minden módon szennyez. Az állatvilágba kellene visszasüllyednünk, hogy ne szennyezzünk. De ennek ellenére kötelességünk mérsékelni a károkat.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33699652
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-03T12:27:19+02:00
2017-09-03T12:27:19+02:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33698206" class="reply_nick_1117506" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33698206 );">@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll</a>: Csak akkor, ha nincs elég váltás ruhád. Ha tele a szekrényed, van, amit évtizedekig is hordhatsz. De abban igazad van, hogy átlagban romlott a termékek minősége az évtizedekkel ezelőtt gyártottakhoz képest.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33699634
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-03T12:25:12+02:00
2017-09-03T12:25:12+02:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33699244" class="reply_nick_672489" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33699244 );">@steery</a>: Szerintem az lenne a megoldás, hogy a műanyagokat veszélyes hulladékként kellene kezelni és elkülönítve tárolni. Amit csak lehet, újrafeldolgozni. Én nem vagyok a műanyagok ellensége, sőt, szeretem őket használni, néhány helyen pedig a legpraktikusabbak. Például film se lett volna műanyag (celluloid) nélkül. A nejlonzacskók ma is a legpraktikusabbak sok élelmiszertípus tárolására (csirkemáj pl.). <br />
A cipőtalpak és az autógumik kopásából származó szennyezés nyilván nem előzhető meg, de a többi műanyagot újra kellene feldolgozni, vagy aminél ez nem lehetséges, lezárt hordókban tárolni.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33699244
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-03T11:16:05+02:00
2017-09-03T11:16:05+02:00
steery
http://blog.hu/user/672489
Kérdés: vajon mi történik a sok elaprózódó, porrá váló műanyaggal a későbbiekben? Mi lesz, ha majd műanyagpor fogja borítani a termőtalajt, egész műanyagsivatagok alakulnak ki belőle mindenfelé és több lesz az óceánokban a műanyagpor, mint a plankton? A levegőben szálló műanyagpor elősegíti az esőcsepp és hópehely képződést, például. A tengerben csökkenti az átlátszóságot. A növények vajon beépítik a törzsükbe, leveleikbe? Egy állat vagy ember teste mennyi műanyagport képes befogadni, mielőtt megbetegedne és elhullana tőle? A műanyagok ugye döntően a kibányászott kőolajből, szénből és földgázból készülnek. Vajon ezek a műanyagpor rétegek leülepedve később újra szénné, kőolajjá és földgázzá válnak évmilliók alatt?
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33698722
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-03T09:42:28+02:00
2017-09-03T09:42:28+02:00
bontottcsirke
http://blog.hu/user/372462
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33695890" class="reply_nick_558948" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33695890 );">@Almandin</a>: Kár érzelgősködni, túl sok embert tart el a bolygó és mindenki kényelmes, de inkább lusta életet akar. Ehhez kell a műanyag. Én cserélek le itthon mindent üvegre, vasra, fára.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33698296
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-03T07:32:11+02:00
2017-09-03T07:32:11+02:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33695974" class="reply_nick_257802" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33695974 );">@chrisred</a>: Azt te csak hiszed. A valóság ezzel szemben az, hogy ma az egész emberiség kb. ugyanúgy dobálja el a szemetet. Ma már a legtöbb afrikai sem dárdával vadászik az antilopra, és az arabok sem tevén járják a sivatagot. Viszont csinálnak vagy 20 gyereket, és a környezetvédelem mint olyan teljesen ismeretlen nekik. Ahol ilyen helyen megfordultam az egész ország illegális szemétlerakó benyomását keltette. És a szemét nagy része ott is műanyag.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33698206
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-03T06:59:32+02:00
2017-09-03T06:59:32+02:00
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll
http://blog.hu/user/1117506
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33696700" class="reply_nick_558948" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33696700 );">@Almandin</a>: Csak az is benne van a dologban, ha 40 évvel ezelőtt vettem egy nadrágot, cipőt, az évekig szolgált. Mostanság meg fél év alatt lefoszlik rólam mindkettő.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33696700
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-02T20:22:30+02:00
2017-09-02T20:22:30+02:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33695974" class="reply_nick_257802" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33695974 );">@chrisred</a>: Na, ez a másik nagy probléma. A fejlett országok lakóinak jelentős része konzumidióta lett, aki kétnaponta vesz magának egy új ruhát, a jó állapotú régit (értsd: pár hónapja vett, jó állapotú ) egyszerűen a szemétbe dobja. A ruhapazarlás nagyon nagy méreteket öltött. Ezzel is sokat foglalkoznak:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.humusz.hu/hirek/hova-kerulnek-megunt-ruhadarabok/20982">www.humusz.hu/hirek/hova-kerulnek-megunt-ruhadarabok/20982</a>
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33695974
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-02T17:08:13+02:00
2017-09-02T17:08:13+02:00
chrisred
http://blog.hu/user/257802
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33694906" class="reply_nick_672489" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33694906 );">@steery</a>: Tévedés, ezeker a műanyagokat az emberiség mintegy 20%-ának mesterségesen növelt és láthatóan kielégíthetetlen szükségleteinek ellátására gyártják. És ezáltal ők mérgezik a többi 80% világát is a szemetükkel.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33695890
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-02T16:47:55+02:00
2017-09-02T16:47:55+02:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33695080" class="reply_nick_882099" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33695080 );">@Berborosz</a>: Magaddal is kezdhetnéd.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33695886
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-02T16:47:27+02:00
2017-09-02T16:47:27+02:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33694906" class="reply_nick_672489" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33694906 );">@steery</a>: Nyilván nem lehet már visszatérni a több száz évvel ezelőtti világba. A műanyagok mára elengedhetetlenül részei lettek a mindennapi életnek. De tény, hogy sok gondot is okoznak. Valamennyi szennyezés a legkörültekintőbb használat mellett is van. Pl. az autógumik kopásából származó mikroszennyeződés elkerülhetetlen. De a cipőtalpak többsége is műanyag. Az is kopik.<br />
Viszont fogkrémbe én se tennék ilyesmit, mert az minimálisan bekerül a szervezetbe, mint kiderült, a sejtekbe is beépülhet. Biztos nem tesz jót. Egyébként horzsakőporral helyettesíthető. Régebben legalábbis az volt benne, olvastam. <br />
Sok mindenre pedig valóban a műanyag a jobb megoldás. Pl. plexiüveg szemüvegek. A számítógép monitorja is műanyag, nem tudom, mivel lehetne helyettesíteni. Valószínűleg semmivel (bár nem vagyok szakember).
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33695842
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-02T16:36:11+02:00
2017-09-02T16:36:11+02:00
steery
http://blog.hu/user/672489
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33695080" class="reply_nick_882099" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33695080 );">@Berborosz</a>: Na, de ki fogja elvégezni az iktatást és hogyan? Mivel? A természetes járványok és multirezisztens bacik nem elég hatékonyak. A háborúk, természeti csapások, éhezés, vízhiány szintén alulmaradtak eddig a küzdelemben. Manapság már nincsenek olyan nagy formátumú szemétládák, mint Hitler, Sztálin vagy Pol Pot. A terroristák akciói csak csepp az embertengerben. Valljuk be őszintén: jelenleg nincs olyan környezetbarát emberirtó eszköz a világon, amivel olcsón, gyorsan, hatékonyan lehetne csak az embereket elpusztítani, úgy, hogy az állatok és növények túléljék. Így valószínűleg ez okozza az egész fajunk és az ökológiai rendszer pusztulását.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33695080
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-02T13:39:27+02:00
2017-09-02T13:39:27+02:00
Berborosz
http://blog.hu/user/882099
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai?full_commentlist=1#c33694906" class="reply_nick_672489" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33694906 );">@steery</a>: Akkor egyszerű!<br />
Az irtózatos mennyiségű fölösleges embert ki kell iktatni, oszt jónapot.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33694946
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-02T13:13:26+02:00
2017-09-02T13:13:26+02:00
Karipapa01
http://blog.hu/user/294517
Nem a műanyag a káros, hanem az, aki a tengerbe dobja!
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33694906
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-02T13:05:21+02:00
2017-09-02T13:05:21+02:00
steery
http://blog.hu/user/672489
Ez mind nagyon szép (és csúnya), de ha nem használunk műanyagot, akkor helyette mégis miket használjunk? És ezek a helyettesítők mennyibe kerülnek? Mennyit lehet belőlük előállítani? Milyen környezeti károkat fog okozni a tömeges elterjedésük?<br />
Nem a műanyagokkal van a gond, hanem az irtózatos mennyiségű (fölösleges) emberrel, akiknek ezekre szükségük van. Ha nem lenne csak század vagy ezred ennyi ember a Földön, akkor a hulladék és a problémahalmaz is arányosan kisebb lenne.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/09/01/muanyagiasodo_emberiseg_avagy_a_mikromuanyagok_egeszsegugyi_kockazatai/full_commentlist/1#c33694612
Válasz erre: Műanyagiasodó emberiség, avagy a mikroműanyagok egészségügyi kockázatai
2017-09-02T11:47:28+02:00
2017-09-02T11:47:28+02:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
Mi értelme van fogkrémbe műanyagot tenni?
https://gasztrohos.blog.hu/2017/07/18/mint_hal_a_vizben_268/full_commentlist/1#c33435023
Válasz erre: Mint hal a vízben
2017-07-20T17:44:05+02:00
2017-07-20T17:44:05+02:00
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/07/18/mint_hal_a_vizben_268?full_commentlist=1#c33427623" class="reply_nick_336941" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33427623 );">@Pierr Kardán</a>: Norvégia PR szinten nagyon környezettudatos, pont mint Svédország, közben a skandináv háztartások hulladéktermelése a magyarokénál jelentősen több. Szarnak ők a környezetre, csak jó a sajtójuk.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://napicsart.blog.hu/2016/08/27/sosem_gondolnad_miben_ennyire_jok_a_magyarok">napicsart.blog.hu/2016/08/27/sosem_gondolnad_miben_ennyire_jok_a_magyarok</a><br />
<br />
A németek meg főképp a szintén nagyon környezettudatos népek hírében álló svájciak és dánok toronymagasan a legdurvább hulladéktermelők Európában.<br />
<br />
Az ipari lazacszaporítás szétcseszi a tengert, de elhitetik a világgal, hogy hűdezöld.<br />
A tengeri olajkitermelés se annyira környezetbarát ám, abban is benne vannak a norvégok nyakig.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/07/18/mint_hal_a_vizben_268/full_commentlist/1#c33428459
Válasz erre: Mint hal a vízben
2017-07-19T16:01:06+02:00
2017-07-19T16:01:06+02:00
ekat
http://blog.hu/user/207750
Hetente eszünk vadlazacot, MSC-minősítéssel, bár nem ez utóbbi volt a szempont - az ALDI-ban vagy a Lidl-ben vesszük fagyasztva.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/07/18/mint_hal_a_vizben_268/full_commentlist/1#c33427933
Válasz erre: Mint hal a vízben
2017-07-19T14:35:41+02:00
2017-07-19T14:35:41+02:00
usb2.0
http://blog.hu/user/643316
Ha már megkérdeztétek Palotás Pétert, hogy miért is forgalmaznak kihalás szélén levő halakat. Az erre adott válaszát miért nem írtátok le a blogban ? Vagy az volt szerintetek a válasz, hogy mert kevés halat esznek a magyarok és még ráadásul drága is ?
https://gasztrohos.blog.hu/2017/07/18/mint_hal_a_vizben_268/full_commentlist/1#c33427623
Válasz erre: Mint hal a vízben
2017-07-19T13:42:40+02:00
2017-07-19T13:42:40+02:00
Pierr Kardán
http://blog.hu/user/336941
"Norvégia az egyik legkörnyezettudatosabb gazdaság"<br />
<br />
Ja, de ennek ellenére úgy megeszik a bálnákat, mint a sicc. Ha Norvégiában azt mondaná egy kormány, hogy holnaptól nincs bálnavadászat, akkor az a kormány 1 óra múlva már nem lenne kormány.<br />
<br />
Szóval hamarabb hagyják abba a kutyaevést Koreában, mint a bálnaevést Norvégiában.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/07/18/mint_hal_a_vizben_268/full_commentlist/1#c33427529
Válasz erre: Mint hal a vízben
2017-07-19T13:28:50+02:00
2017-07-19T13:28:50+02:00
anna3000
http://blog.hu/user/1261713
Elképesztő. Én nem vagyok a modernizációnak, globalizációnak stb stb és a jóevésnek ellensége, de azt hiszem, meg lehet lenni kékúszójú tonhal nélkül. Egy felelős gasztrohős, vagy egy józan parasztésszel megáldott ember nem vesz a kihalás széléről plecsnivel rendelkező ketrechalat, hanem nyel egyet, azt mondja hogy ma (is) más lesz a vacsi, és nem teremt piacot, keresletet egy ilyen ritka faj iránt! Amire kereslet van, azt valaki ki is fogja szolgálni, plecsnivel vagy anélkül. Legyen már több eszünk, ahelyett, hogy itt promózzuk, hogy már a magyar is ehet "felelős" kékúszójú tonhalat.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/06/15/ezd_edd_juniusban/full_commentlist/1#c33264521
Válasz erre: Ezt edd júniusban!
2017-06-20T17:42:39+02:00
2017-06-20T17:42:39+02:00
Felelős Gasztrohős
http://blog.hu/user/653414
Kedves @Zb74!<br />
Köszönjük a hasznos visszajelzést! A naptárt egy ökogazda csapattagunk rakta össze, tolmácsolom a válaszát: <br />
Igen, az ôszibaracknak hazánkban leginkább július a szezonja, de már június 3. dekádjától vannak fajták, amik szedhetôek. Mi is termesztünk ôszibarackot a gazdaságban (Csoroszlya Farm) és pár nap múlva szedjük a Springtime fajtát.<br />
<br />
Az alma és a dió pedig nem kifejezetten szezonálisnak mondható ilyenkor, de mivel a hosszú tárolhatósága miatt még fogyasztható, ezért került fel a listára. A szezonális listában nemcsak az adott betakarítási időszak szerepel, hanem egy-egy adott terménynek a tárolhatósági idôszaka is. Azért tartottuk ezt fontosnak, mert különben a téli szezon elég szegényes lenne, így viszont meg tudjuk mutatni, hogy még akkor is lehet hazai alapanyagokat fogyasztani.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/06/15/ezd_edd_juniusban/full_commentlist/1#c33256913
Válasz erre: Ezt edd júniusban!
2017-06-19T12:41:40+02:00
2017-06-19T12:41:40+02:00
Zb74
http://blog.hu/user/58500
A kezdeményezés kitűnő, de a konkrétumokban van azért némi pontatlanság.<br />
<br />
Hogy néhány példát mondjak:<br />
<br />
A poszt elején lévő infografika az almát, az őszibarackot és a diót is besorolja a "júniusban szezonális alapanyagok" közé. Ez biztosan nem stimmel; az almák közül még a legkorábbi fajta, a kecskeméti vajalma is inkább csak júliusban érik, az őszibarackok közül a Mariska és az Early Redhaven a legkorábban szedhető, de szintén csak július közepétől érik, a dió betakarítása meg egyértelműen őszre - jellemzően szeptemberre - esik.
https://gasztrohos.blog.hu/2017/06/06/mi_az_a_superfood_273/full_commentlist/1#c33219041
Válasz erre: Mi az a superfood?
2017-06-12T10:59:34+02:00
2017-06-12T10:59:34+02:00
Youteefool
http://blog.hu/user/1127592
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/06/06/mi_az_a_superfood_273?full_commentlist=1#c33203549" class="reply_nick_653414" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33203549 );">@Felelős Gasztrohős</a>: Köszönöm az invitálást. Sajnos, nem tudtam volna menni, egy másik rendezvényen vártam az érdeklődőket (II. kerület Napja, Millenáris) :).
https://gasztrohos.blog.hu/2017/05/19/5_hasznos_erdekesseg_a_kenyerrol/full_commentlist/1#c33205313
Válasz erre: 5 hasznos érdekesség a kenyérről
2017-06-09T19:01:14+02:00
2017-06-09T19:01:14+02:00
Zb74
http://blog.hu/user/58500
<a href="http://gasztrohos.blog.hu/2017/05/19/5_hasznos_erdekesseg_a_kenyerrol?full_commentlist=1#c33183169" class="reply_nick_58500" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33183169 );">@Zb74</a>: Eh, elírtam a mértékegységet. Nem mmol/mol, hanem mmol/l.