2016. sze 08.

#Helybeniszom Nagy Rékával, alias Ökoanyuval

írta: Felelős Gasztrohős
#Helybeniszom Nagy Rékával, alias Ökoanyuval

Szeptemberben a Felelős Gasztrohős és a Breakslow Budapest csapata arra buzdítja a kávé- és teaivókat, hogy elvitel helyett adjanak maguknak néhány percet arra, hogy helyben igyák meg a frissítőjüket. A kampány ötletét az a néhány hónapja megjelent hír ihlette, miszerint az Egyesült Királyságban naponta körülbelül 8 millió, vagyis évente körülbelül 3 milliárd papírpohár kerül a szemetesbe - és csupán négyszázból egy jut el az újrahasznosító üzemig. Itthon egyre több olyan helyet találhatunk, ahol egyrészt jó minőségű - sokszor bio és fair trade - italokat kóstolhatunk meg, másrészt nem elviteles pohárban, hanem kerámia bögrében kaphatjuk meg azt, ha helyben fogyasztjuk. Ezzel pedig több száz elviteles poharat és papírfedőt spórolunk meg attól, hogy hulladékká váljanak! Kérjétek ti is helyben, posztoljatok #helybeniszom és #gasztrohos hashtaggel, és nyerjetek!

A kampányhoz ismert bloggerek is csatlakoztak, akik a következő hetekben megosztják velünk kávézási és teázási szokásaikat. Ebben a cikkben kiderül, Nagy Réka, közismert nevén Ökoanyu vajon forrón szereti-e!

nagyreka_2.jpg

Hogyan kezded a napod?

Mondjuk úgy, hogy a kislányom kinyitja az ajtót, hogy felkeltünk-e már? A biztonság kedvéért meg is kérdezi, erre általában azért fel is ébredünk. Utána reggelit készítek a családnak, habár szerintem én vagyok a legkómásabb reggel az egész kompániából. Majdnem minden reggel együtt eszünk és majdnem mindig mindenki meleget. Ez extrémül hangzik, de így van. A kislányom imádja a köleskását, a férjem natúr müzlit eszik, de szintén melegen, én pedig legtöbbször zabkását eszem. Így jártunk, mindenki másik kását szeret, de a nagy részét előre is el tudom készíteni pár napra, úgyhogy nem akkora macera reggel. Amíg a többiek reggelije melegszik, felteszem a teának való vizemet is.

És itt jön a trükk! A teát majd csak akkor iszom meg, ha mindenki házon kívül van! Elviszem a gyereket az oviba és csak utána, ülök le békésen a teámmal, hogy átgondoljam a napi tennivalókat és erőt gyűjtsek a feladatokhoz.

nagyreka_tea.jpg

Szerinted fontos megadni a teázás/kávézás, vagy az étkezés módját? Ha igen, miért?

Az az igazság, hogy sosem gondolkodtam ezen, viszont világ életemben képtelen voltam utcán, sétálva kávézni, teázni. Sőt. Enni sem tudok menet közben. Egyszerűen elvész mindennek az íze. Vagy lépek és arra figyelek, hova teszem a lábam és mi van előttem, körülöttem, vagy rágok, nyelek és arra figyelek, mi van a számban.  Alapvetően minden egyébnél tudok több fele figyelni, főzni és közben a gyerekkel szójátékozni például, de séta közben enni, inni nem tudok. Sosem tudtam. Sőt, ideges is leszek tőle. Még tovább megyek, még állva sem nagyon szeretem űzni ezeket a tevékenységeket, a leülés is fontos elem.  Úgyhogy ezen ezért nem gondolkodtam eddig, mert nekem természetes, hogy leülök kávézáshoz, teázáshoz.

Szerintem ezek nagyon fontos dolgok. Hiszen ha csak szaladgálás közben töltjük magunkba a kávét, az csak egy meleg löttyként átfolyik rajtunk. Nem érezzük az ízét, nem nyugtat le minket a kortyolás, egyszerűen nem vagyunk ott, amit csinálunk. Néha azt érzem, ezek a dolgok ilyenkor meg sem történnek velünk.

fullsizerender.jpgHogyan kapcsolsz ki és töltődsz fel a mindennapi rohanás közben?

Úgy, hogy nem rohanok. Ez az én luxusom, pár éve így alakítottam ki az életemet. Persze vannak húzósabb napjaim, de inkább a határidők szoktak a fejemen ülni. Ha ki szeretnék kapcsolni, sétálok, bringázom, víz közelébe megyek. Vagy víz közelében bringázok és sétálok :) 

Melyik a kedvenc fenntartható vendéglátóhelyed?

Bár csak egyszer próbáltam eddig, de a CsendesM teljesen meggyőzött.

Milyen "zöld" dolgokat csinálsz otthon? 

A blogomon szoktam összefoglalni, nehéz lenne bármit is kiemelnem: okoanyu.blog.hu

---

Élvezzétek ti is a kávétokat vagy teátokat szeptemberben! Posztoljatok a saját facebook vagy instagram oldalatokra #helybeniszom és #gasztrohos hashtagekkel a Fenntartható Vendéglátóhely minősítést elnyert kávézókból, éttermekből, és jelöljék meg azt a vendéglátó egységet, ahol ezt tették. A feltöltött fotójára a legtöbb like-ot kapó résztvevő egy kétszemélyes kávés-teás ajándékcsomagot kap a Pesti Szatócs bolt jóvoltából. (A játék részletes szabályzata a www.gasztrohos.hu holnapon érhető el.)

A kampány kiemelt partnerei az alábbi Fenntartható Vendéglátóhelyek:
HellóAnyu!, Filo Bar, Fekete Kávézó, Murok Café, Kozmosz Vegán Étterem, Csendes Létterem, Csendes Társ, CsendesM, Törökméz, Hatpöttyös Étterem, Doblo Bor és Bár

 

Szólj hozzá

kávé tea kávézó papírpohár gasztrohős ökoanyu fenntartható vendéglátóhely helybeniszom elviteles pohár